Pravidlo Jedenácti

Začátečníci

Také začínáte a zažíváte svá první malá dobrodružství u bridžových stolů? Pak je tato rubrika určena právě Vám.

Pozor! Pokročilým hráčům vstup povolen pouze na vlastní nebezpečí.

 

Pravidlo Jedenácti

 

Dnešní moje partie je opět ze života, z pražské skupinovky A.

 

Dealer Jih,
oba v první

hře

srdceKJ9
pikyJ1093
karaA32
trefy942

 

srdceA4
pikyQ85

karaKQ8654
trefyAQ

stolek

srdceQ6
pikyA642

kara1097
trefyKJ107

 

srdce1087532
pikyK7
karaJ
trefy8653

 

 

Jih

Západ

Sever

Východ

pas

1kara

pas

1piky

pas

3kara

pas

3NT

pas

pas

pas

 

 

Jih vynáší pikovou pětku, čtvrtou shora ze své nejdelší barvy. Zde je vidět, jak je dobře vynést proti NT z nejdelší barvy. Po každém jiném výnosu by se partie splnila – hlavní hráč vyrazí kárové eso a má jistých 11-12 zdvihů.

 

Hlavní hráč má šanci, že Jih vynesl od krále pikového, dává tedy ze stolu malou, Sever bere králem a hlavní hráč přidává z ruky šestku. Nyní je potřeba se na chvíli zamyslet, než automaticky vrátíte devítku, protože kluka je vám líto.

 

Podle Pravidla Jedenácti si můžete spočítat, kolik karet vyšších než byla ta vynesená má hlavní hráč. Toto pravidlo platí vždy, když máte s partnerem dohodu, že vynášíte čtvrtou shora.

 

Od jedenácti odečtete hodnotu vynesené karty, v tomto případě pět. Vyšlo vám číslo šest, které znamená, že hlavní hráč v ruce a na stole a Vy dohromady máte celkem šest karet v pikách, které jsou vyšší než vynesená, v tomto případě pětka. Na stole je jedna karta (eso), ve Vaší ruce byly tři (K, J, 9), a hlavní hráč už přidal z ruky jednu (6). Takže podle Pravidla Jedenácti můžete snadno spočítat, že hlavní hráč má už jen jednu kartu vyšší než 5. Jestli tedy má hlavní hráč čtyřlist, má jednu kartu vyšší než 5 a ostatní dvě karty menší než 5.

 

Podívejte se pozorně na diagram a zkuste sami rozmyslet, co máte zahrát. Zahrání devítky je moc špatné, protože blokuje barvu. Přitom je úplně jedno, jestli partner má čtyřlist nebo šestilist, vždyť máte podle Pravidla Jedenácti spočítáno, že jestli hlavní hráč má čtyři karty, tak zbývající dvě už jsou malé.

 

Zkuste sami domyslet, co se stane, když zahrajete devítku. Hlavní hráč vezme esem na stole, zahraje krále kárového, popřípadě pak další káro, vyrazí Vám kárové eso. Vy stáhnete kluka pikového, hlavní hráč už piku nemá. Ale když teď zahrajete cokoliv, tak hlavní hráč už má partii splněnou a stáhne už všechny štychy a plní + 1.

 

Ale pokud jste pikovou pozici včas rozmysleli a do druhého zdvihu zahráli kluka, bude se partie vyvíjet úplně jinak. Hlavní hráč vezme esem na stole a musí Vám stejně vyrazit kárové eso, jinak nemá 9 zdvihů. Jakmile se dostanete na kárové eso, zahrajete devítku pikovou, kterou partner převezme desítkou a stahuje ještě své čtyři pikové zdvihy. A partie je poražena, dokonce dvakrát.

 

Vyvarujte se zbrklých a příliš rychlých zahrání. Hodně věcí, které se třeba zdají evidentní, je potřeba chvilku promyslet, protože později už zachránit nejdou.

|

Komentáře k tomuto článku

Přeskočit odkazy pro navigaci